Predstavnici udruge Sigurna cesta, Krešimir Ivanković i Nenad Zuber sudjelovali su na konferenciji Sigurnost cestovnog prometa u organizaciji časopisa Zaštita, iz Zagreba, a pod pokroviteljstvom Ministarstva unutarnjih poslova.
Konferencija „Sigurnost cestovnog prometa“ održana je u hotelu Westin u Zagrebu, a sudjelovalo je devedesetak sudionika. O sigurnosti prometa, upozoravajućim brojkama, trenutnom stanju i budućnosti prometa govorilo je 12 govornika, koji su temu sigurnosti prometa prikazali sa svog motrišta.
Ono što je posebno naglašeno jest da sigurnost prometa, ako se promatraju statistički pokazatelji, u Hrvatskoj nije na željenoj razini. Da je tomu tako vidi se iz usporedbe sa samo nekoliko zemalja. Hrvatska ima 7,2 smrtno stradalih na 100 tisuća stanovnika dok je europski prosjek pet, a države poput Velike Britanije i skandinavskih zemljama imaju tri smrtno stradale osobe na 100 tisuća stanovnika. Za čak 46 posto prometnih nesreća u Hrvatskoj krivac je brzina.
Na konferenciji su izneseni podatci o rezultatima koji su posljedica novog, rigoroznijeg Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Naglašeno je kako je nakon uvođenja novog Zakona smanjen broj prometnih nesreća te kako su Zakonombitno postrožene kazne za teže prekršaje kao i za ponavljače – prekršitelje.
Dan je i osvrt na strategiju sigurnosti prometa na državnim cestama Republike Hrvatske za razdoblje od 2020. do 2025. a prikazani su i korisni podatci o sigurnosti u EU i svijetu u odnosu na RH. Posebno je istaknuto kako u promišljanju sigurnosti na prometnicama treba mijenjati strategiju promišljanja, kao i mijenjati metode za njenu učinkovitost.
Nadalje, predstavljen je problem opasnih mjesta na cestama, tzv. crnih točaka.Crne točke su lokacije na kojima se događa natprosječan broj prometnih nesreća u usporedbi s drugim sličnim lokacijama. U izlaganju su navedeni parametri koji se koriste određivanju takvih za sigurnost opasnih mjesta i dionica. Navedena je i Nova metodologija za identificiranje opasnih mjesta na cestama.
Poseban osvrt na sigurnost u prometu dan je temeljem starosti voznog parka u RHi vještačenje prometnih nesreća. U izlaganju se naglasilo kako je za vještačenje i očevid prometnih nesreća važno pratiti i primjenjivati nove tehnologije, ali i stalno educirati kadrove kako bi se zadovoljili stroži kriterij za vještake i njihovu obnovu licenci. U svezu je dovedena i starost voznoga parka u RH kao jednog od čimbenika nesigurnosti prometa. Naglašeno je kako pomlađivanje voznog parka i primjena sigurnosnih sustava u vozilu ima izravan utjecaj na povećanje sigurnosti u cestovnom prometu.
Dio izlagača prezentirao je nove tehnologije za sigurnost cesta, videonadzorne sustave u prometu i sustave za nadzor brzina a sve u funkciji sigurnijeg prometa. Prikazana je i videoanalitikaiprometno upravljanje ukonceptima pametnihgradova. Dan je i osvrt na budućnost cestovnog prometa, kao i na budućnost autonomnih sustava u vozilima.
Vrlo interesantno je bilo izlaganje o ulozi vatrogasaca u spašavanju ozlijeđenih nakon prometnih nesreća. Pošto se prometne nesreće, same po sebi, ne mogu prevenirati, pa ako se i dogode, ključnu ulogu imaju žurne službe čija brza reakcija može spasiti nečiji život. Posebno je naglašena i istaknuta uloga vatrogasaca koji igraju značajnu ulogu u spašavanju osoba nakon prometnih nesreća. Da bi se intervencije provele brzo i profesionalno važna je edukacija i uvježbavanje takvih scenarija.
Na kraju je dan dobar primjer prakse osvijetlivši ulogu i rezultate rada Savjeta za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije.
Predavanja i rasprava na kraju bili su informativni i korisni.
Više o konferenciji: http://zastita.info/hr/novosti/za-cak-46-posto-prometnih-nesreca-krivac—brzina!,26816.html