DELFINIĆI SIGURNO U PROMETU – DV CIPELICA, Čakovec

DELFINIĆI SIGURNO U PROMETU – DV CIPELICA, Čakovec

U Dječjem vrtiću „Cipelica“, područno odjeljenje „Vjeverica“ u skupini „Delfinići“ provodi se Projekt pod nazivom „Sigurnost djece u prometu“.

Cilj Projekta je da se sudionici u prometu ponašaju sukladno propisima i prepoznaju opasnosti u prometu.

Realiziramo zadaće:  

  • Učenje i razumijevanje prometnih propisa i pravila i prometnih situacija te njihova aktivna primjena
  • Stjecanje znanja (poznavanje prometnih pravila i propisa); vještina (snalaženje u prometnim situacijama); stavova i vrijednosti (kulturno i odgovorno ponašanje u prometu)
  • Uključivanje roditelja kako bi oni pravilno usmjeravali djecu za sigurno sudjelovanje u prometu.

Provodimo aktivnosti : 

  • Igre uloga (vozači i pješaci), vožnja autića na prometnom tepihu i stolu,terasi i igralištu
  • Šetnje i posjete (kretanje u parovima ulicom Zavnoh-a –odlazak u grad)
  • Razgovor uz slikovni materijal (prometne situacije)
  • Crtanje prometnih situacija
  • Izrada didaktičkih sredstava
  • Izrada individualnih i zajedničkih knjižica: dječji iskazi i crteži
  • Izrada brošure za roditelje
  • Posjeti:
    1. Prometni policajac u skupini
    2. MUP ( Policijska uprava Međimurska)

 

Izrada plakata: prikaz razvijanja projekta

U projekt su uključena djeca u dobi od tru do sedam godina koja u igrama i razgovorima o prometu pokazuju interes za učenje o prometnim pravilima i propisima.

Djeca uspješno surađuju u igrama pješaka i vozača. Snalaze se u novonastalim prometnim situacijama u igrama na prometnom tepihu i prometnom stolu.

Djeca nastoje biti opreznija u kretanju u prostorijama vrtića, na igralištu i u šetnjama. Starija djeca su usmjerena na pomaganje u kretanju. Djeca uočavaju što se događa na prometnicama.

Djeca rade na plakate, u individualne i zajedničke knjižice o prometu koje ispunjavaju sa zadovoljstvom i dobivaju nova iskustva, spoznaje i znanja.

Djeca crtaju, slikaju i izrađuju didaktička sredstva.

Razmišljaju, istražuju i analiziraju koristeći činjenice koje povezuju s prethodnim znanjem.

Održana je radionica djece, roditelja i odgajatelja u kojoj smo izrađivali prometna sredstva i prometne znakove.

Roditelji borave u skupini i pomažu u potvrđivanju i dopuni znanja o prometu.

 

Odgajatelji na podržavajući način omogućuju djeci sudjelovanje u različitim situacijama i procesima, konstrukcije novih znanja i značenja.

REKLI SU:

  • Fran 6g.: „Prometna nesreća se dogodi jer se vozi prebrzo“.
  • Ivan 5g.: „Zato jer neko ne gleda ispred sebe nego iza. Ili gleda iza bebu kako plače, i onda se sudari u drugi auto“.
  • Toma 5g.: „Zato jer neko ne gleda kud hoda ili kud vozi“.

Roditelji su informirani o razvijanju projekta posredstvom odgajatelja, na roditeljskim sastancima i primjerima aktivnosti koje se provode u skupini na oglasnoj ploči za roditelje.

REKLI SU:

  • Mia 4,5g.: „Na cesti se ne smije bacati predaleko lopta, jer ako dođe auto preblizu onda je može povoziti“ .
  • Dora B. 6g.: „Ne smije se ići preko ceste dok ne pogledaš lijevo, desno i lijevo“.
  • Rahela 5g.: „Opasno je da prijeđeš na semaforu dok je crveno i ne smije se na cesti igrati“.

Dječji vrtić „Vjeverica“ je vježbaonica studentima Predškolskog odgoja Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, Odsjek u Čakovcu. Provode se vježbe iz metodike Upoznavanja okoline, i metodike Hrvatskog jezika i književnosti. U dogovoru s odgajateljima mentorima studenti provode aktivnosti vezane uz sigurnost djece u prometu.

PosjetPolicijskoj upravi međimurskoj

Posjetili smo Policijsku upravu međimursku sa ciljem upoznavanja rada u skladu  s dječjim mogućnostima i dobi.

Djeca su sa zanimanjem pratila različita područja rada djelatnika u Policijskoj upravi i iznosila svoja iskustva i znanja.

 

 

REKLI su o prometu

Djeca iznose svoja vlastita mišljenja o prometu, koja se temelje na prethodnim i novim iskustvima.

Na pitanje: KAKOVOZE MOJI RODITELJI?

  • MIA 4,5g.: „Moji roditelji voze dobro i paze da se ne sudare“.
  • Stela 4,5g.: „Moji roditelji voze lagano“.
  • Toma5g.: „Moji roditelji voze lijepo i pristojno“.
  • Ivan 5g.: „Moji roditelji voze dobro, pažljivo i lijepo“.
  • Eugen 5,5g.: „Moji roditelji voze jako dobro“.
  • Roko 5,5g.: „Moji roditelji voze oprezno“.
  • David 6g.: „Moji roditelji dobro voze i po pravilima“.
  • Borna 5g.: „Moji roditelji voze dobro, voze polako“.
  • Dora B. 6g.: „Mama vozi polako i tata vozi polako“.
  • Fran 6g.: „Dobro voziju auta i mama i tata“.
  • Tea 4,5g.: „Mama vozi polako, a tata vozi brzo“.
  • Dominic 5g.: „Moji roditelji paze na pješake“.
  • Lara 6g.: „Roditelji voze malo brže i malo sporije“.
  • Nela 5,5g.: „Moji roditelji voze na normalnu brzinu“.

Na pitanje: KAKAV ĆU JA BITI VOZAČ / VOZAČICA ? 

  • Toma 5g.: „Ja ću biti dobar vozač i pristojan“.
  • Rafael 6g.: „Ja ću dobro voziti auta“.
  • Ivan 5g.: „Ja ću biti dobar vozač i poštivati pravila“.
  • Stela 4,5g.: „Ja ću biti lagana vozačica“.
  • Tea 4,5g.: „Ja budem vozila brzo“.
  • Eugen 5,5g.: „Ja ću voziti dobro po znakovima“.
  • Mia 4,5g.: „Ja budem dobra vozačica i ne budem se zaletavala“.
  • Asja 6g.: „Ja ću voziti polako“.
  • Nela 5,5g.: „Ja ću voziti normalnom brzinom“.
  • Fran 6g.: „Ja budem dobar vozač i dobro budem vozil“.
  • Roko 5,5g.: „Budem oprezan vozač i gledat ću znakove“.

DJEČJE ISKRICE O PROMETU 

  • Juraj 7g.: „Ja ću na radionici raditi kaj budem htio“.
    O:„Pa naravno, znači radit ćeš auto, prometni znak“       ili…?
    Juraj: „Ja ću raditi prometni otpad“.
  • Eugen 5,5g.: „Danas mi se baš crtaju semafori. Teta, nacrtat ću četiri moderna semafora. Pamti ! …i jednodjelnu cestu koji dijeli jedan auto“.
  • Dea 5,5g.: „Policijski auto poznajem po crtama i sirenama“.
  • Nela 5,5 g.: „Kad već razgovaramo o prometu u vrtiću, točno znam što ću nacrtati na „zahvalu“ . Promet“.

S ciljem sigurnosti sudionika u prometu projekt se i dalje razvija u suradnji s roditeljima.

DJEČJI VRTIĆ; CIPELICA, Čakovec

Gordana Šoltić Siladi, ravnateljica
Mirela Posavec, stručni suradnik-pedagog
Nevenka Holetić, odgajatelj savjetnik
Dijana Majerski, odgajatelj
Sara Šalamon, odgajatelj pripravnik

Piše: Nevenka Holetić